27 de marzo de 2007

LLegir-ho en un dia de pluja

Tremoleu maleïts, tremoleu! Plou a bots i barrals. La Lili està al carrer, la Lili avui endiablada, la Lili la dolça s'ha remullat de pluja i se li ha despertat la set de sang, el "morbo" d’atropellar. La Lili avui no frena, la Lili avui no para, i la Nell amb prou feines s'hi veu a través de tanta cortina d'aigua. I el destí vol que la caputxa de la Nell caigui a la seva cara dificultant-li encara més la visió, vol el destí que la pluja caigui avui obliqua just en direcció a les seves pestanyes. La Lili desenfrenada, la Lili desbocada i la visió de la Nell cada cop més nul.la, i les mans de la Nell cada cop més glaçades, els seus dits ja no responen i ja no agafen. Quelcom a la Nell li remou la medul.la preguntant-li qui frenarà si creua aquell vianant despistat, aquella velleta de mitjana visió, aquella atabalada? Qui davant del vermell? La Lili avui de segur que no ho farà, i la Nell ja acaricia la imatge de veure's disparada a terra, llefiscosa al toll d'asfalt, una furgoneta blanca aixafant-li ratlla a ratlla la cara. La Lili dita escena la ignora, mentre el vertigen més pur sedueix implacable la Nell, només un fil de consciència encara l’adverteix que si no frena (encara que sigui amb els peus), aquella imatge pot passar a ser la pura realitat de l'ara. Però la Nell ja pedaleja en ple carrer Muntaner i de baixada, li ha calat amb la pluja el "morbo" a uns fars massa propers a sa cara, a aquell esquitx macabra. A xiscles. Xiscles, relliscades, un crit sec. Cares vociferades i dues cares despietades. La Lili manillar torçat jeu al costat de la Nell crani partit, braç mort estès dirigit a la roda de la Lili, roda que gira a tota velocitat, és la manera que té la Lili de picar l'ullet a la Nell, veuríeu que aquesta li torna el somriure si no estigués tant dràsticament desfigurada.

2 comentarios:

pepime dijo...

pelos de punta...me encantó!!

square_eye dijo...

La teva història m'ha encantat... tal com vam quedar, aquí tens la resposta... (confesso que m'ha quedat fluixeta)

Mi cerebro metálico ya no recuerda el tiempo que estuve en ese garaje lleno de polvo, lleno de trastos. El cerebro metálico de una bicicleta, por si el lector o la lectora no lo sabe está entre las dos puntas del manillar, como era de esperar.
Cuando pensé que me iba a quedar allí para siempre noté un movimiento inusual, como el movimiento de la lluvia en el desierto del Sahara, o el de los vientos de la tienda de campaña un día de total y absoluta calma.
Primero me quitó el polvo acumulado, polvo ya viejo, cansado de posar cual modelo de fotógrafo malo e indeciso, y luego desatrancó mis ruedas... que placer el moverse, que alegría. No sé si podría compararla a la alegría del pájaro herido que aprende a volar en tres días o mejor aún al momento en que el guitarrista terco por fin lanza al aire las notas en el correcto orden y así desata su tensión antes de su primer concierto.
El aceite recorría mis venas, mis cadenas y el aire llenaba mis pulmones, mis ruedas. Todo yo volvía a sentirme vivo después de tanto tiempo.
Me sorprendía recordar como se rodaba, pero ya lo dicen los humanos, que hay cosas que no se olvidan. Nosotras lo recordamos todo. Absolutamente todo.
Y hoy hace aproximadamente dos meses y medio de mi renacer. Durante estos dos meses he sido muy feliz. He recorrido parajes que nunca antes había recorrido, he bajado y subido aceras, he cruzado calles, he visto semáforos y hierba, he olido tierra mojada (la nariz de una bicicleta, para los que no lo sepan se encuentra donde la llave hallen aprieta para que el manillar haga su función). He sido nombrada, tengo nombre, me llamo Fújurh, ya que de tanta alegría se lo pude contar. Y él me escuchó.
Ahora espero impaciente, inexperto aún, el paseo diario, el tomar el sol durante horas, el mojarme de vez en cuando, que también me gusta (nota: las bicicletas no nos resfriamos), el notar el peso encima de mi espalda (el sillín), la fuerza de sus piernas para subir la cuesta y el desenfreno al bajarla. Todo esto no lo espero impaciente, lo espero des de la tranquilidad del balcón, tapado con una sábana, viendo las estrellas o las nubes y la luna. Día tras día, prefiriendo que me escoja.